Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser.

På STOFogSTUFF.dk tilbyder vi en bred vifte af betalingsmetoder, herunder Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay og EAN. Når du handler hos os, sender vi dine varer med PostNord. Med deres forsikrede pakkepost kan du vælge mellem afhentning i pakkeshop eller hjemmelevering. For mindre ordrer op til 100 g tilbyder vi også en uforsikret brevforsendelse direkte til din postkasse.

Vi sender pakker flere gange om ugen, og vi bestræber os altid på at behandle og sende dine ordrer så hurtigt som muligt. Hvis du bestiller varer, der er markeret som "forudbestilling", vil din ordre blive sendt samlet, når den forudbestilte vare er på lager.

Hvis du ikke afhenter din pakke eller afviser modtagelse, vil der ske en refundering for dit køb, dog med undtagelse af eventuelle forsendelsesomkostninger. Vær opmærksom på, at afklippede metervarer værdiforringes, hvilket betyder, at de kun delvist refunderes. Se venligst punktet om Fortrydelsesret for yderligere information.

Ved brug af rabatkoder kan kun én rabatkode anvendes pr. ordre.

Vær opmærksom på, at der kan være variationer i farven mellem stoffet i virkeligheden og det, der vises på billedet.

Husk at undersøge din vare for eventuelle fejl eller mangler, såsom huller, inden du tager den i brug. Varen må ikke tages i brug, før eventuelle reklamationer er blevet behandlet fra vores side.

Når du vasker metervarer, kan der forekomme krympning i større eller mindre grad. Hos STOFogSTUFF.dk fraskriver vi os ethvert ansvar for krympning ved vask. Vi anbefaler altid at vaske ved lave temperaturer og undgå tørring i tørretumbler.

Vi tager forbehold for eventuelle udsolgte varer og tastefejl.
 

Reklamation

I henhold til købeloven har du to års reklamationsret. Reklamationsretten gælder kun hvis du har brugt varen på almindelig og forsvarlig vis og ikke har forvoldt skade på varen eller anvendt den fejlagtigt.
Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinget af, at reklamationen er berettiget.
Er reklamationen berettiget, refunderes rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen.
Reklamation kan ske på kontakt@stofogstuff.dk eller tlf. 2729 8009

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Fortrydelsesret

Ved e-handel har du i henhold til Forbrugeraftalelovens § 17 14 dages fortrydelsesret løbende fra leverings datoen. Find oplysninger på Forbrug.dk

Det betyder følgende:

  • Du har 14 dage til at meddele, at du fortryder købet og herefter 14 dage til at sende varen/varerne retur.
  • Du kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. Der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse får du ikke retur.
  • Vær opmærksom på at varer, der er specielt fremstillet til dig, som f.eks. afklippede metervarer og bånd, værdiforringes. Det vil sige at du maximalt får 50 % af prisen tilbage.
  • En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
  • Forseglede varer kan kun returneres, hvis forseglingen ikke er brudt. Dette gælder håndarbejdsbøger, -blade samt varer med økologiske fibre (af hygiejniske grunde/allergi).

Når du vil benytte fortrydelsesretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til kontakt@STOFogSTUFF.dk inden for 14 dage efter, du har modtaget varen. Noter ordrenummer.
  • Send varen retur til nedenstående adresse senest 14 dage efter, du sendte meddelelse om fortrydelsen
  • Du har ret til at få dine penge retur senest 14 dage efter, du sendte meddelelse til sælgeren om, at du ville fortryde købet. Sælgeren skal dog først returnere pengene, når han eller hun har modtaget dokumentation for, at varen er afsendt – eller har modtaget varen retur
  • Vi - sælgeren - skal returnere pengene på samme måde, som du betalte
Som køber skal du
  • Bevise at meddelelsen om, du vil fortryde, er afsendt
  • Bevise at varen er returneret
  • Betale returforsendelse
Som sælger kan vi
  • Fratrække ekstraomkostninger for fremsendelse af varen, hvis du ved købet selv har valgt og bestilt en dyrere forsendelsesform, end den sælger tilbød
  • Fratrække penge, hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt ud over, hvad man må i en butik. Eller er bestilt i afklippede mål.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge følgende oplysninger: ordrenummer og navn.
Varen skal returneres i emballagen med PostNord eller GLS til vores adresse:

STOF & STUFF ApS
Ellekærparken 21
8543 Hornslet

Returvarer sendt pr. efterkrav, vil blive nægtet modtagelse, med mindre andet er aftalt.